| Pengikut |

Ahad, 8 Mei 2011

hepi mother day: Apa Perbezaan Ibu dengan Anak

Seseorang ibu mampu menyara beberapa orang anak tp belum tentu beberapa orang anak ini mampu menyara seseorang ibu..Ibu boleh buat apa saja untuk anaknya tp anaknya pulak tidak mampu membuat apa saja untuk ibunya..Ini lah perbezaan antara ibu dengan anak:

a) Ibu sanggup beli mcm2 yang kte inginkan walaupun ibu sendiri sanggup menahan kelaparan..Tp anak tidak sanggup untuk membelikan utk ibu walaupun sekotak ubat untuk ibu buat menahan sakit.

b) Ibu sanggup menahan mata untuk mendodoikan kte dan bukan itu saje sanggup rela bertepuk-tepuk dengan nyamuk dan lalat semata-mata kte dapat tido dengan lena. Tp anak pulak tidak sanggup mnunggu lama supaya ibu tidur dengan lena semata-mata berebut untk mendapat harta pusaka.

c) Ibu rajin memapah, mendukung, memimpin dan menemani kte stiap masa x kira di mana2 sbb takut ank ditinggalkan seorang diri. Tp anak pulak tidak rajin memapah, memimpin dan menemani ibu ke bilik air dan biarkan ibu berbau hamis seorang diri.


d) Ibu sanggup bersusah payah memasak untuk anak2 nya supaya dapat memasak lauk kegemaran anak. Tp anak tidak suka memasak lauk kegemaran ibu tetapi memasak ala kadar untuk ibunya.

e) Ibu sanggup menggadai semua barangnya seperti rantai emas, harta, rumah dan sebagainya semata-mata mahu anaknya dapat belajar supaya dapat mencapai cita2 anaknya. Tp anak memang berkira untuk membelikan sesuatu untuk ibu walaupun spasang kain batik saje..

Memang seseorang ibu banyak membazirkan masa untuk melihat anak2nya berjaya..tp knape ank tidak sanggup membazirkan masa untuk mjga seorang ibu ktika ibu sudah tua n uzur..lg truk anak sanggup menghantar ibu2 mereka di pusat jagaan orang2 tua..Selagi ibu masa hidup kte sebagai anak perlulah membalas semua jasa2nya dan menjaganya seperti ibu menjaga kita semasa kte kecik..Sekiranya ibu sudah meninggalkan kte utk slama2nya jgn lah ank2 ni menyesal kerana ksilapan yg mereka buat..Ini kerana syurga seseorang anak adalah di bwah tapak kaki ibu..Sekian terima kasih bye2..:)
Boleh like kalau suka

3 ulasan:

  1. suke ni.blog ko pon cantik la.follow lai follow my blog

    BalasPadam
  2. hurmm..,tu la kaum lelaki kne jaga kaum wanita leklok..,

    BalasPadam
  3. walaupun entry nie dah lama, tapi aku nak komen gak!...ada betulnya apa yang ko cakap tu...;)

    BalasPadam